Ha esetleg nem tudsz (vagy nem szeretnél) a kerékpártúrán részt venni,
vagy nem sikerülne teljesítened (pl. komolyabb műszaki hiba miatt),
attól még nincs veszve a hétvége: tartaléknak
másnapra (vasárnapra) gyalogos túrateljesítési lehetőség van kilátásban.
Megteheted azt is, hogy csak a 3 pontos távot tekered végig
(ami még nem igazán látványos, de viszonylag biztonságos),
a bányatavat pedig másnap, a (hosszú) gyalogtúra keretében tekinted meg.
A tesipontszerzéshez csak hagyományos (kizárólag emberi erővel hajtott) kerékpár alkalmas, e-bike nem (kikapcsolt motorral sem). Trekking vagy MTB kategóriájú/jellegű az ideális, mivel terepes szakaszok (földút, makadámút) is előfordulhatnak. Nem kell újnak lennie. Viszont jobb, ha megfelelő műszaki állapotú.
Közepes vagy kicsit lassúbb túratempóra van saccolva, ami síkon kb. tizen- vagy legfeljebb huszonvalahány km/h. Mivel a 40 km/h-t lakott területen kívül sem szükséges túllépni (lejtőn sem), fejvédő sisakot a KRESZ szerint nem kötelező viselni. (De nem is tilos.) Ha defekted vagy efféle kisebb fennakadás van, természetesen megállunk egy időre. (Meg néha egyébként is.)
___
Megjegyzés: A túravezető nem fogja ellenőrizni, de
ha a közúti közlekedési előírásoknak megfelelő bringát szeretnél, annak ezekkel tudsz eleget tenni (tömören):
Jól működő kormány, mindig jól hozzáférhető kezelőszervek. Esős időben is jól fogó fék elöl és hátul. Előre fehér (vagy kadmiumsárga), hátra piros fényű lámpa vagy villogó a kerékpáron vagy rajtad. Elöl fehér, hátul piros fényvisszaverő prizma. Az első keréken kétoldali fényvisszaverő, ami vagy egy-egy db (balra, illetve jobbra néző) borostyánsárga küllőprizma, vagy fényvisszaverő körgyűrű (pl. csíkkal ellátott külső gumi) lehet. Normális csengő (nem sípoló). [a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 116. § (1) és (2) bekezdése alapján]
___
A kerékpártúra pontozásának az alapja (annak, akit érdekel)
A 2020-tól indult pontozási szisztémában kerékpártúra eddig még nem volt.
Ennél a konkrét túránál a megállapított nehézségeket
- a gyalogtúráinknál az utóbbi években alkalmazott (túranaptár szerinti) pontértékek, valamint
- a Magyar Természetjáró Szövetségnél alkalmazott szokásos pontozás szerinti,
túrakerékpározás/gyalogtúrázás pontarányok
alapozták meg.
___
A választható távok:
[A] A legrövidebb (3 pontos) táv mindössze 28 km, kb. 170 m szintemelkedéssel.
Miskolc, Újgyőri főtér → Lyukóbánya → Parasznya → Sajószentpéter → Kazincbarcika alsó.
(Sajószentpéterig többnyire gyér forgalmú utak.
Onnan K.barcikáig pedig már van kerékpárút,
nem kell tehát a 26-oson az autóforgalomban tekerni.)
Visszavonat
Kazincbarcika alsótól: páros óra 54 perckor, menetidő: 25 perc.
(Jegypénztár itt nincs, a kalauztól vehetsz jegyet,
a teljes árú 550 Ft, a kerékpárjegy +235 Ft.)
[B] A közepes (6 pontos) távhoz még:
→ Múcsony → Szuhakálló → Izsófalva → Ormosbánya → Rudabánya, bányató → Szuhogy → Szendrő, vasút.
Itt már közepes szokott lenni az autóforgalom, bár nem akkora, mint egy főúton.
(A túrán mindenki a saját felelősségére vesz részt.)
Félpályás útlezárás és emiatt torlódás várható
a Múcsonyra vezető út egy párszáz méteres szakaszán, útépítés miatt.
Eddig összesen 59 km, szintemelkedés: 510 m.
Visszavonat Szendrőből: páros óra 01 perckor, menetidő: 55 perc.
(Ha jegypénztár nincs, a kalauztól vehetsz jegyet,
a teljes árú jegy 560 Ft, a kerékpárjegy +235 Ft.)
[C] A maximális pontszám (7 pont) eléréséhez még:
→ Szalonna → Perkupa, vasút. Ezzel össz.: 71 km, 570 m.
Ez a szakasz (másodrendű főút) időnként forgalmasabb lehet.
Visszavonat Perkupáról: páratlan óra 36 perckor
[azaz Szendrő előtt 25 perccel], menetidő: 80 perc.
(Jegypénztár itt nincs, a kalauztól vehetsz jegyet,
a teljes árú 700 Ft, a kerékpárjegy +235 Ft.)
___
Rajt (a város elhagyása):