Egy éve kipróbáltuk a 69-es jelölésű kerékpáros-útvonal
nemrég átadott, Miskolc és Kisgyőr közötti szakaszát.
Idén tavasszal egy délebbre lévő új szakaszát, a Tibolddaróc
és Bogács közöttit ismerhetjük meg egyetemi túra keretében.
Ezt a szakaszt túrázási szempontból ritkán (kb. sosem) járt
utakon közelítjük meg. A túra első felében néhány kilométeren
földút is van; ezáltal kerüljük el a 3-as főutat, pontosabban azt
így csak keresztezzük, gyalogátkelőhelyen, nem tekerünk rajta.
A nehezebb emelkedőkön tolni is lehet a biciklit. (Csak lehetőleg
ne vigyük ezt túlzásba; használjuk néha a sebességváltót, ha van!)
Vannak száguldásra csábító lejtők is. Az ilyenekhez a túravezető
inkább kellő óvatosságot kér, mindannyiunk érdekében.
Bogácson hosszabban megpihenhetünk,
egy ebéd és/vagy egy kis fürdőzés is belefér. Utána már
viszonylag laposabb, egyenesebb útvonalon, nagyrészt kerékpárúton
jutunk el a célba, Mezőkövesd felső vasúti megállóhoz.
___
Kerékpárról minden résztvevő maga gondoskodik magának; az állapotáról is; akár saját, akár kölcsönzött gép. A tesipontszerzéshez csak hagyományos (kizárólag emberi erővel hajtott) kerékpár alkalmas, e-bike nem (kikapcsolt motorral sem). Trekking vagy MTB kategóriájú/jellegű az ideális, mivel terepes szakaszok (földút, makadámút) is előfordulhatnak. Nem kell újnak lennie. Viszont jobb, ha megfelelő műszaki állapotú.
Közepes vagy kicsit lassúbb túratempóra van saccolva, ami síkon kb. tizen- vagy legfeljebb huszonvalahány km/h. Mivel az 50 km/h-t lakott területen kívül sem szükséges túllépni (lejtőn sem), fejvédő sisakot a KRESZ szerint nem kötelező viselni. (De nem is tilos.) Ha defekted vagy efféle kisebb fennakadás van, természetesen megállunk egy időre. (Meg néha egyébként is.)
___
Megjegyzés: A túravezető nem fogja ellenőrizni, de
ha a közúti közlekedési előírásoknak megfelelő bringát szeretnél, annak ezekkel tudsz eleget tenni (tömören):
Jól működő kormány, mindig jól hozzáférhető kezelőszervek. Esős időben is jól fogó fék elöl és hátul. Előre fehér (vagy kadmiumsárga), hátra piros fényű lámpa vagy villogó a kerékpáron vagy rajtad. Elöl fehér, hátul piros fényvisszaverő prizma. Az első keréken kétoldali fényvisszaverő, ami vagy egy-egy db (balra, illetve jobbra néző) borostyánsárga küllőprizma, vagy fényvisszaverő körgyűrű (pl. csíkkal ellátott külső gumi) lehet. Normális csengő (nem sípoló).
[a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 116. § (1) és (2) bekezdése alapján]
___
A túraterv (nem valószínű) változása esetén, illetve alakulását, részleteit illetően a tura.uni-miskolc.hu/naptar oldalon, a Részletek gombra kattintva tájékozódhatsz.